Поехали!
сообщение #1, 21.12.2013 в 07:54, изменено: 03.11.2017 в 07:37 (Pilihrym)
Асьвяжыць у памяці тым, хто ведае і для пазнаньня тым, каму нова.

Хачу сьцісла апісаць, што адбываецца з обадам і шпрыхамі падчас руху і для чаго неабходна налада, г.зн. максымальна дапушчальнае і раўнамернае нацяжэньне шпрыхаў кола.

Усе мы чулі, кола тым лепш, чым яно больш жорсткае. Падчас руху вобад перакочваючыся па дарозе, прагінаецца пад вагай ровара і райдэра. Прагінаецца і разгінаецца, прагінаецца і разгінаецца. Для таго, каб лепей зразумець што адбываецца, ўспомнім, як мы спрабуем штосьці зламаць, кавалак дроту напрыклад або кавалак металічнай пласьціны. Мы таксама іх зьгинаем і разьгінаем. Шмат разоў. Тоеж адбываецца і з обадам. Толькі амплітуда значна меней. А за 2 тыс. км гэтае дзеяньне адбываецца каля мільёна разоў. Але чым слабей нацягнуты шпрыхі, тым больш амплітуда і тым хутчэй надыходзіць стомленасць металу вобада, што прыводзіць да памяньшэньня пластычнасьці, г.зн. памяньшаецца здольнасьць обада вяртацца ў зыходны стан, што нават пры нязначных дыфармацыях прыводзіць да зьяўленьня "васьмёрак" і "яек".

Здаецца, нацягвай шпрыхі мацней і ўсё, гэта вырашыць усе праблемы. Аль жа не. Так не атрымліваецца. Гэты ж обад, а дакладней, адтуліны пад ніпель шпрыхаў і зьяўляюцца абмежавальнікам. Занадта моцнае нацяжэньне можа прывесьці да разбурэньня вобада ў раёне гэтых адтулін. Існуюць розныя тэхнічныя рашеньні, гэта і пістаніраваньне вобада, і пракладка шайбаў паміж ніпелем шпрыхі і вобадам, гэта і патаўшчэнне вобада ў месцы адтулін.

Менавіта для раўнамернага разьмеркаваньня нагрузкі і існуе неабходнасьць раўнамернага нацяжэньня шпрыхаў. Калі суседнія шпрыхі аднаго боку нацягнуты не аднолькава, атрымліваецца, што на адны зь іх прыпадае ўся асноўная нагрузка, а не нацягнутыя стаяць толькі для прыгажосьці.

Яшчэ адзін асьпект, для чаго шпрыхі павінны быць добра нацягнуты. Усе мы альбо бачылі, альбо чулі, альбо ў саміх была падобная прыгода. Гаворка ідзе аб парваных шпрыхах. Існуе памылковае меркаваньне, што шпрыхі рвуцца з-за перетяга. На самой жа справе ўсё наадварот. Адкрыйце сайт любога вытворцы і паглядзіце да якога нацяжэньня рзьлічаны шпрыхі. Для многіх, напэўна, станецца нечаканасьцю, што максімальнае працоўнае нацяжэньне шпрых ў два разы перавышае максімальна дапушчальнае працоўнае нацяжэньне вобада (для вобадаў розных вытворцаў максімальнае нацяжэньне вагаецца ад 900 да 1600 N). А сама шпрыха рвецца пры дзьвух-трохразовым нацяжэнні ад нармальна рабочага, г.зн. ~ 3000-3500 N. Так што ўсё ж адбываецца? Чаму шпрыхі рвуцца? А рвуцца яны часцей за ўсё ў месцы судотыку галоўкі шпрыхі са ступіцай - пераціраюцца з-за вібрацыі пры слабым нацяжэньні. Гэта добра бачна на старых чорных шпрыхах. А пры павелічэньні ня складана заўважыць ямачкі (сляды выпрацоўкі). Таксама здараецца і ў месцы ўваходу шпрыхі ў ніпель. Па гэтай прычыне ў батираваных шпрахах і робяцца патаўшчэньні менавіта ў гэтых месцах.

І яшчэ адна малапрыемная дэталь - раскручваньне ніпеля пры слабым нацяжэньні ў выніку вібрацыі, з-за чаго адбываецца далейшае паслабленьне нацяжэньня шпрых, з'яўленню "васьмёрак" і, калі не падцягнуць, далейшы магчымы абрыў.
зборка і налада колаў
 
сообщение #2, 21.12.2013 в 07:56, изменено: 03.11.2017 в 18:46 (Pilihrym)
зборка і налада колаў
З выкарыстаньнем прафесыйнага абсталяваньня і інструмэнта.


ЗБОРКА КОЛАЎ - ад 20 р.:


- разьлік даўжыні шпрых;
- непасрэдна зборка;
- аптымальны раўнамерны нацяг шпрых з выкарыстаньнем тэнзометра.


----------------------------------

НАЛАДА КОЛАЎ:

- замена пашкоджаных шпрых і ніпеляў
- выпраўленьне восевага біеньня (васьмёрка) - ад 2 р.
- выпраўленьне радыяльнага біеньня (яйка) - ад 2 р.
- выраўніваньне нацяга шпрых з выкарыстаньнем тэнзометра - ад 15 р.;
- праўка ротара - 5 р.


На сабранх і наладжаных колах на пэўны час гарантуецца адсутнасьць васьмёрак і аслабленьня нацяга шпрых!

----------------------------------

СТУПІЦЫ:

- тэхнічнае абслугоўваньне (чыстка і замена смазкі) - ад 7 р.;
- замена прамысловых падшыпнікаў - 5 р. за/шт;
- замена, шліфоўка, паліроўка конусаў ступіц



зборка і налада колаў
 
сообщение #3, 21.12.2013 в 07:57, изменено: 08.09.2017 в 15:35 (Pilihrym)
Даступны шпрыхі:

DT SWISS:
- champion 2,0 mm
- champion 2,34 mm
- competition 2,0/1,8 mm (баціраваныя)
- revolution 2,0/1,5 mm (баціраваныя)
- alpine III 2,0/1,8/2,34 mm (баціраваныя)

SAPIM:
- leader 2,0 mm

Якасныя падшыпнікі ступіц у наяўнасьці:

10 х 22 х 6 - 6900
10 х 26 х 8 - 6000
12 х 28 х 8 - 6001
15 х 24 х 5 - 6802
15 х 28 х 7 - 6902
17 х 26 х 5 - 6803
17 х 30 х 7 - 6903
18 х 30 х 7 - 6903 (хітры стандарт)
20 х 32 х 7 - 6804
20 х 37 х 9 - 6904
25 х 37 х 7 - 6805
зборка і налада колаў
 

pashevich

xcmtbrb


www
сообщение #4, 21.12.2013 в 15:12, изменено: 21.12.2013 в 19:24 (Sascha)
Re:качественная настройка колес
Контроль натяжения спиц специальным прибором?
Сколько стоит "протянуть" колеса, то есть, если нет восьмерок/яйц, а просто - проконотролировать общее натяжение спиц и привести его к "паспортному"?
RockShox, Fox & Manitou forks
 
сообщение #5, 21.12.2013 в 19:25, изменено: 30.01.2015 в 16:44 (Pilihrym)
зборка і налада колаў
цитата сообщения от pashevich отправленного 21.12.2013 в 15:12
Контроль натяжения спиц специальным прибором?
Использую "DT SWISS analog  tensio 2"


иллюстрация: dt_tensio_analog_250-02.jpg (12 kb, 250x250)

зборка і налада колаў
 
сообщение #6, 21.12.2013 в 19:28, изменено: 30.01.2015 в 16:45 (Pilihrym)
цитата сообщения от pashevich отправленного 21.12.2013 в 15:12
Сколько стоит "протянуть" колеса, то есть, если нет восьмерок/яйц, а просто - проконотролировать общее натяжение спиц и привести его к "паспортному"?
Протяжка решается в комплексе. Все взаимосвязано и не получается решать что-то одно. Все равно происходят изменения остальных параметров. Это только на первый взгляд кажется, что при ровном колесе натяжение одинаково. На практике натяжение соседних спиц одной стороны может отличаться значительно.
зборка і налада колаў
 
сообщение #7, 21.12.2013 в 19:31, изменено: 21.12.2013 в 19:32 (Krimi)
Re:качественная настройка колес
Добрый день.
Колёса с плоскими спицами обслуживаете?
Есть Fulcrum racing 3, которые нуждаются в то.
бродяга
 
сообщение #8, 21.12.2013 в 19:38
цитата сообщения от Krimi отправленного 21.12.2013 в 19:31
Добрый день.
Колёса с плоскими спицами обслуживаете?
Есть Fulcrum racing 3, которые нуждаются в то.
Добрый день.

Есть и такая возможность.
зборка і налада колаў
 
сообщение #9, 27.12.2013 в 15:44, изменено: 27.12.2013 в 18:59 (Pilihrym)
В 3-й пост добавил немного пояснений, касающихся в основном медленных процесов. Что происходит во время ударных нагрузок будет описано позднее, ибо для лучшего понимания процессов необходимо подготовить картинки.
зборка і налада колаў
 
сообщение #10, 11.01.2014 в 22:10
в 1-й пост добавлен пример таблицы с результатами
зборка і налада колаў
 

pashevich

xcmtbrb


www
сообщение #11, 11.01.2014 в 22:53
цитата сообщения от Pilihrym отправленного 11.01.2014 в 22:10
в 1-й пост добавлен пример таблицы с результатами
огромные благодарности за идеальную настройку, и так же за объяснение многих моментов по колесам!
RockShox, Fox & Manitou forks
 
сообщение #12, 12.01.2014 в 12:30
Втулки с консольным креплением есть возможность крепить на станок?
На протяжку набранного и предварительно натянутого колеса (т.е. еще без выставленных восьмерок, яиц и зонта) ценник такой же?
 
сообщение #13, 12.01.2014 в 18:14
цитата сообщения от Headcrash отправленного 12.01.2014 в 12:30
Втулки с консольным креплением есть возможность крепить на станок?
Думаю, что возможно, но надо посмотреть на втулку.

цитата сообщения от Headcrash отправленного 12.01.2014 в 12:30
На протяжку набранного и предварительно натянутого колеса (т.е. еще без выставленных восьмерок, яиц и зонта) ценник такой же?
Такой же.

зборка і налада колаў
 
сообщение #14, 23.01.2014 в 17:10, изменено: 18.02.2014 в 09:18 (Pilihrym)
ВНИМАНИЕ! Особенно касается шоссейников и гибридоводов. Есло ваше колесо заспицовано радиально (солнышком), а втулка на это не расчитана, протягивать такое колесо НЕ БУДУ. Предварительно посмотрите информацию по втулке или свяжитесь со мной. ЗАЗОДСКИХ ВИЛСЕТОВ ЭТО НЕ КАСАЕТСЯ (вилсетов с втулками, специально разработанных под радиальную спицовку).
зборка і налада колаў
 
сообщение #15, 18.02.2014 в 10:13
Re:сборка и настройка колес
ВАЖНО !
Если Вы разбираете колесо и собираетесь использовать эти же спицы, обязательно разделите их и запишите:
- какие стояли справа, а какие слева
- головки каких с внутренней стороны, а каких снаружи
Делайте это даже если спицы одного размера. Касается только класических спиц (с загнутыми головками).
зборка і налада колаў
 
1 2 3 ... 12 печатать
Поехали! © 2002-2017